Supporternieuws van Barneveld verpakkingen: Vorstelijk verpakken

Een luxe product zoals een verse zalm of een prachtige vis schotel verdient het om vorstelijk verpakt te worden.

Bestel nu vanaf 150 stuks en laat de naam van uw afnemer op de standaard doos indrukken. Vanaf 500 stuks drukken we alles full colour! 

Meer informatie:
verkoop@barneveld-verpakkingen.nl of bel 0318-581916
 

Nationale Haringtest nadert een spannende climax!

Inmiddels is de Nationale Haringtest alweer een aantal maanden aan de gang, maar het einde van de eerste editie is in zicht. Op maandag 17 september zal er middels een feestelijke bijeenkomst een einde komen aan de oplopende spanning bij de finalisten. Op deze dag worden de (provincie)winnaars bekend gemaakt en in het zonnetje gezet. Naast deze bekendmaking wordt ook de prijs voor het lekkerste consumentenharingrecept uitgereikt en worden de resultaten van het Nationale Haringonderzoek gepubliceerd.


Nationale Haringtest
Gecertificeerd onderzoeksbureau Mobiel Centre heeft in de afgelopen periode alle finalisten bezocht. Ter plekke zijn honderden smaakonderzoeken afgenomen. Inmiddels zijn alle resultaten, bevindingen en cijfers ingeleverd en is het de hoogste tijd om de provinciewinnaars bekend te maken. 

Het lekkerste consumentenharingrecept 
“Wie heeft het lekkerste haringrecept van Nederland?”, dat is de vraag die de Telegraaf, mediapartner van de Nationale Haringtest, haar lezers heeft gesteld. Alle lezers worden opgeroepen om hun eigen lekkerste haringrecept te delen. Het lekkerste recept wordt beloond met een prachtige prijs. 

Nationale Haringonderzoek 
Tijdens de feestelijke bijeenkomst publiceren CVAH en VNV de resultaten van het Nationale Haringonderzoek. De gegevens die onderzoeksbureau Mobiel Centre in de 2e ronde van de Nationale Haringtest heeft verzameld om een antwoord te vinden op vragen als “Hoe eet de Nederlander zijn haring het liefst?” en “Welke verschillen in smaakvoorkeuren zien we per provincie?”

Een overzicht van de provinciewinnaars, het winnende recept en de resultaten van het onderzoek worden gepubliceerd op www.verrasjesmaakmetvis.nl.  
 

Adri & Zoon Yerseke gaat uitbreiden

Tien jaar na de nieuwbouw in de Olzendepolder gaat visleverancier Adri & Zoon Yerseke opnieuw uitbreiden. Het huidige pand biedt onvoldoende ruimte om de groei en de veranderde rol van het bedrijf te faciliteren. Om meer ruimte te creëren komt er een aanbouw aan de voor- en zijkant van het pand. De nieuwe indeling en vormgeving van het pand worden bepaald door de werkprocessen, Arbo-technische zaken en duurzaamheid.

Met uitbreiding krijgt Adri & Zoon een grotere fileerafdeling voor zalm en witvis. “We zetten zwaar in op dienstverlening, het ontzorgen van onze afnemers. Het creëren van toegevoegde waarde voor elk product staat daarbij centraal. Om ook grotere partijen vis op klantspecificaties te kunnen verwerken hebben we simpelweg meer ruimte nodig”, zegt woordvoerder Erwin Bastemeijer tegen Visserijnieuws.

Adri & Zoon Yerseke

Het familiebedrijf Adri & Zoon levert vis, schaal- en schelpdieren en zeegroenten aan zowel de ambulante handel als visdetaillisten in de wijde regio. Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in het bedrijf, want ook de volgende generatie moet zich vis, schaal- en schelpdieren kunnen bezighouden. Daarom streeft het bedrijf er naar om op een eerlijke en duurzame manier met alle producten om te gaan.

Bron: Vismagazine

Gemeente Amsterdam dwingt The Seafood Shop tot sluiting.

De gemeente Amsterdam heeft onlangs aangekondigd om visspecialiteitenzaak The Seafood Shop te zullen gaan sluiten.

De haring en kibbeling die men verkoopt, en de Engelse teksten die men hanteert, zouden in strijd zijn met het voorbereidingsbesluit van 6 okt jl. om ‘toeristenwinkels' te weren en de stad ‘leefbaar' te houden.

De eigenaren (Familie de Visscher) proberen vanaf de opening juist iets toe te voegen aan de Amsterdamse binnenstad. Geen Nutella, donut- of ticketwinkel, maar een ambachtelijke viswinkel met meer dan 70 verschillende visproducten van hoge kwaliteit. Precies zoals men 35 jaar geleden in Helmond een eerste winkel opende.

Het spreek voor zich dat men er alles aan doet om de winkel te behouden.

Reactie VNV:
De VNV volgt de ontwikkelingen rondom het voornemen van de Gemeente Amsterdam met bovengemiddelde interesse. Op basis van eigen ervaringen en de werkwijze van haar leden stelt de branchevereniging vast dat:

•    Binnen de Nederlandse viswinkelbranche het frituren van vis en de verkoop van gebakken vis (kibbeling, lekkerbekken, inktvisringen) heel gebruikelijk is. Bij vrijwel elke viswinkel zorgt dit voor een substantieel deel van de omzet.
•    Het assortiment (Broodje haring en kibbeling/lekkerbekken) door de consument niet direct bestempeld wordt als fastfood. Men zal een viszaak dan ook niet omschrijven als een fastfoodzaak.
•    De meeste viswinkels een (beperkte) zit/sta-ruimte hebben om een broodje (haring) te eten.  Voor menig ondernemer is dit een wezenlijk onderdeel van zijn/haar viswinkel.
•    In iedere viswinkel wordt 'eten bereid'. Van het maken van maaltijden tot het vers bakken van kibbeling.

Via de facebookpagina van The Seafood Shop kunt u de ontwikkeling nauw volgen en kunt u uw collega-ondernemer steunen.

Barbecueën wordt een healthy pleasure met Verstegen: van Pure producten tot sauzen zonder toegevoegde suikers

Verras uw klanten dit seizoen met geweldige smaken om onbezorgd van te genieten, met het verantwoorde BBQ-assortiment van Verstegen. Van een fosfaatvrije alles-in-één mix voor BBQ worsten tot intense smaakbelevingen die u creëert met onze Rich Taste Marinades. En omdat geen barbecue compleet is zonder heerlijk sausje: onze Guilt Free sauzen zónder toegevoegde suikers of zoetstoffen, maar mét een geweldige smaak. Zo maakt u van barbecueën een healthy pleasure.

Puur gemak met de fosfaatvrije alles-in-één mix voor barbecueworst
Dit barbecueseizoen mag de barbecueworst natuurlijk niet ontbreken. Daarom komt Verstegen, speciaal voor deze hardloper, met een complete en verantwoorde mix voor barbecueworst. Een unieke alles-in-één mix die gemak combineert met pure, verantwoorde ingrediënten. Zo bevat de mix al binding, waardoor u dit niet meer apart hoeft toe te voegen. Bovendien is de mix fosfaatvrij waardoor deze onder ons Pure label valt en dus geen declarabele allergenen bevat. Laat uw inspiratie de vrije loop, want de mix voor barbecueworst heeft een heerlijke basissmaak waar u zelf uw eigen onderscheidende smaaktwist aan kan geven. Kies zelf uw vleessoort en laat het vuur ontbranden!

Intense smaken tot diep van binnen met Rich Taste Marinades
Verstegen laat u dit barbecue seizoen verantwoord variëren met marineren. De nieuwe Rich Taste Marinades zijn namelijk op een combinatie van olie-en waterbasis en geven daardoor een intense smaak tot in het hart van het product én een prachtige glans. De inwerktijd van 12 uur zorgt ervoor dat de marinades dieper in het product trekken en dat het product heerlijk mals en langer houdbaar wordt. Of het nu om vlees, vis, halal of vegetarische producten gaat. Sommige marinades vallen bovendien onder ons Pure label en bevatten dus geen declarabele allergenen. Bied uw klanten dit barbecue seizoen verantwoorde variatie met de intense smaken van Rich Taste Marinades. Dé marinades voor de bewuste barbecue.

Feel free, live free, choose free: Guilt Free zero added sugar sauzen
Ideaal voor bij de Bewuste Barbecue: Guilt Free sauzen. De eerste sauzen zónder toegevoegde suikers of zoetstoffen, maar mét een geweldige smaak. Het beste van beide werelden dus. De sauzen zijn gemaakt van de mooiste kruiden en specerijen en bevatten geen declarabele aller genen en alleen van nature aanwezige suikers. Nu kunt u uw klanten een gezonder alternatief voor sauzen serveren en tóch smaak laten leiden. Guilt Free sauzen biedt uw klanten de vrijheid om een bewuste keuze te maken die tegelijkertijd ook het lekkerst is. Guilt Free.

Bron: Verstegen



Bezoekadres

Fokkerstraat 2
3823 LD Leusden

Postadres

Postbus 185
3830 AD Leusden